TROLIGEN

Släpp garden men sluta aldrig kämpa.

Pojken med ögonen

Publicerad 2018-07-05 19:23:41 i Allmänt,

 

Pling!

”Tacokväll hos Anton, klockan sju, kom!”

Samma kväll står jag i Antons trånga kök och hackar gurka. Det är det vanliga gänget , vi skrattar och skojar  och snart står tacosen på bordet, redo att ätas.Då öppnas ytterdörren igen, denna gång av en pojke med ett stora mörka ögon och glasspaket i handen, en pojke jag inte sett förut.Resten av kvällen ägnar jag åt att lyssna på ett samtal mellan min vän Emer och den nya pojken som nu presenterat sig som Adam på arabiska som jag inte förstod.                                                                                                                                              Förmodligen lyssnade jag inte bara för det arabiska språket fashinerar mig..

Hemma söker jag upp pojken med ögonen men tänker att det vore konstigt att adda honom efter en kväll. En knappt mer än hälsat. Synd att jag inte kommer lära känna honom!

En dag i maj kommer en gul bil åkandes mot grillfesten jag är på, pojken med ögonen hoppar ur, denna gång med en nybakad äppelpaj i handen.Timmarna går, vi hamnar i samma 3kampslag, han skrattar åt mina skämt, på hemvägen tänker jag att nu, nu är det okej adda honom.

 Väl hemma tar jag upp mobilen för göra slag i mina tankar men där finns redan ett meddelande, ”Hej, vi borde hitta på något i sommar!”

 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TROLIGEN

Feminist , kristen , hobbyvegetarian, bokmal , 90-talist , chabbychic , sockerkick, pratkvarn , romantiker , kreativt monster , känslostorm , kvinna .

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela